Velkommen til webhotelltester.com, uavhengig anmeldelse av webhotell. Vi anmelder webhotell fra 12,5 NOK/måned og oppover, med bra vilkår for ulike behov.

Hostgator

Hostgatorer et webhotell basert i Dallas, USA. Kjent for sin utmerkede support og stabile tjenester, vi bruker selv dette webhotellet for trafikkrevende tjenester og er veldig fornøyde. Lagringsplassen og overføringen (bandbredden) man kan anvende er ubegrenset. Ettersom Hostgator er et av verdens største webhotell, kan de effektivisere ressursene, hvilket gjør at vi som kunder faktisk kan bruke store mengder bandbredde og lagringsplass uten problemer.Funksjon

Hostgator anvender, ifølge oss, verdens beste kontrollpanel: cpanel. Man har også gjort noen mindre endringer i plattformen for å bedre passe tjenestene de tilbyr. Se demo her. Rent teknisk slår den alle kontrollpaneler vi har testet. Brukermessig er det kun one.com kontrollpanel som er noe enklere å forstå med en gang. De fleste instillinger er ubegrenset, slik som e-mail kontoen, databaser och domenenkoblinger. Også et stort antall programvarer tilkommer, slik som webbutikk, forum, blogg og egen hjemmeside som kan installeres med hjelp av ett par klikk. Ingen programmeringskunnskaper behøves.

Support og avtale

45 dagers penger tillbake garanti og de garanterer hele 99,9% i oppetid. For nedetid utover det får du erstattning. Abonnementet kan sies opp når som helst, ingen bindningstid. I løpet av de 2 årene vi  har brukt Hostgator, har nedetiden vært veldig begrenset. Vi har fått rask hjelp med avanserte problemer via supporten, som har krevet serverspesifikke innstillinger. Man kan både ringe, sende mail og chatte med deres live-support døgnet rundt.

Konklusjon

Anbefales for hjemmesider med USA-baserte besøkere, samt hjemmesider med stor lagringsplass og trafikkbehov. Kontrollpanelet gir stor frihet til brukeren. Det inngår også et stort antall gratisprogramvarer. Anbefales sterkt for brukeren med høye krav på support, oppetid, lagringsplass og trafikk.

Hostgator

Screenshots

hostgator-cpanel-kontrollpanelCpanel kontrollpanel